Επιπλέον πληροφορίες
ISBN | |
---|---|
Διαστάσεις | |
Σελίδες |
Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος. 2194 ημέρες επίγειας κόλασης που σημάδεψαν την παγκόσμια Ιστορία.
Συμφωνίες και μάχες, θύτες και θύματα, τα πριν και τα μετά.
Ο Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, με τη δημοσιογραφική του ματιά και πένα, αποδίδει τα σημαντικότερα σημεία του Μεγάλου Πολέμου για την Ελλάδα και για την Ανθρωπότητα, με μια μοναδική θεματική αφηγηματική διάρθρωση.
Ξεκινώντας από το Μεσοπόλεμο, το ιστορικό “πεδίο” που καθόρισε τις συγκρούσεις του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, και καταλήγοντας στον Ψυχρό Πόλεμο, το ιστορικό “πεδίο” που δημιούργησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, παρατίθεται ενδιάμεσα ένας πλούτος πληροφοριών και φωτογραφικού υλικού, διαμοιρασμένος σε ευανάγνωστες θεματικές ενότητες, οι οποίες ξεφεύγουν από την κλασική προσέγγιση της χρονολογικής παράθεσης ημερομηνιών και τοπωνυμίων.
Τα τρομερά πειράματα των Ιαπώνων και τα πογκρόμ Ναζιστών και Σοβιετικών, η τραγωδία του Ολοκαυτώματος, πολεμικές μηχανές και πρωτοποριακά όπλα, οι ηρωίδες της αντίστασης και οι “ύαινες” του Ναζισμού, κατάσκοποι και δολιοφθορείς, λιγότερο και περισσότερο γνωστοί πρωταγωνιστές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
€40.00 Original price was: €40.00.€36.00Η τρέχουσα τιμή είναι: €36.00.
Σε απόθεμα
ISBN | |
---|---|
Διαστάσεις | |
Σελίδες |
Γεννήθηκα στην Πάτρα το 1948, αλλά ζω στην Αθήνα από την ηλικία των εννέα ετών. Σπούδασα Φυσικός, αλλά με κέρδισε η δημοσιογραφία. Πήρα και μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής, αλλά λάτρεψα τους Beatles.
Τα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας ασχολήθηκα με το αθλητικό ρεπορτάζ, αλλά κατέληξα στις διεθνείς ειδήσεις. Εργάστηκα σε κάθε είδους ΜΜΕ: εφημερίδες, τηλεόραση και ραδιόφωνο ως ρεπόρτερ, σχολιαστής, αρθρογράφος, παραγωγός εκπομπών και, τα τελευταία χρόνια, διευθυντής.
Στη διάρκεια των 43 ετών δουλειάς πρέπει να έχω γράψει περί τις δέκα φορές όσες σελίδες αριθμούν συνολικά οι «Άθλιοι» και το «Πόλεμος και Ειρήνη». Παρ’ όλα αυτά η σχέση μου με τις εκδόσεις περιορίζεται σε τρεις μεταφράσεις βιβλίων. Όταν άρχισα να γράφω για τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είχα σκεφτεί συγγραφική καριέρα. Είχα καθυστερήσει πολύ κι είχα φτάσει στην ηλικία των αναμνήσεων, όχι των φιλοδοξιών. Τελικά ο όγκος των σημειώσεων από ιστορικά βιβλία που διάβασα και από ιστορικά ντοκιμαντέρ που παρακολούθησα μετατράπηκε σε ένα ακόμη μακροσκελές ρεπορτάζ- η τελευταία δημοσιογραφική μου δουλειά.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ελληνική γλώσσα δεν κάνει διάκριση ανάμεσα στις λέξεις Ιστορία (History) και ιστορία (story) όπως κάνει η αγγλική. Με τη διάκριση της αγγλικής μπορούμε καλύτερα να κατανοήσουμε τις επιμέρους ιστορίες (stories) από τις οποίες συντίθεται στο τέλος κάθε μικρή ή μεγάλη Ιστορία (History).
Κάπως έτσι σκεπτόμενος, ο Ουίνστον Τσώρτσιλ, μέσα από την αφήγηση της καθημερινής προσωπικής ιστορίας του στο διάστημα του πολέμου (έχοντας βεβαίως κεντρικό ρόλο ο ίδιος ως πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας), έγραψε τη «δική» του Ιστορία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Με το δικό του προσωπικό στυλ και λογοτεχνικό ύφος που στο τέλος βραβεύτηκε και με το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Με τον τρόπο αυτό έκανε πραγματικότητα το απόφθεγμα που του αποδίδεται από πριν αρχίσει τη συγγραφή: «Η Ιστορία θα είναι ευγενική μαζί μου γιατί σκοπεύω να την γράψω ο ίδιος.»
Με αυτές τις σκέψεις ως εισαγωγή ενέσκηψα στις σελίδες Ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που έγραψε ο παλιός φίλος και καλός συνάδελφος Κώστας Γιαννόπουλος. Μια σειρά επί μέρους ιστοριών από τις μεγάλες στιγμές ενός πολέμου, ο οποίος άλλαξε την πορεία του κόσμου. Μια σειρά επί μέρους ιστοριών που στο τέλος συνθέτουν το πανόραμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μια Ιστορία με τον τρόπο την προσέγγισε ο Κώστας Γιαννόπουλος, ένας ταλαντούχος της δημοσιογραφικής και συγγραφικής πέννας.
Τον Κώστα Γιαννόπουλο τον γνώρισα το 1991. Ήμασταν ομιλητές και οι δύο σε μια ημερίδα των Εκδοτών Βιβλίου στο Ζάππειο υπό την αιγίδα του Υπουρ-γείου Πολιτισμού. Έκτοτε οι διαδρομές μας συναντήθηκαν πολλές φορές. Δουλέψαμε μαζί κάποια εποχή. Ο Κώστας είχε πέννα και σκέψη οξυδερκέστατες. Διατρέξαμε παρέα κάποια μεγάλα γεγονότα. Δεν θα ξεχάσω την τηλεφωνική συζήτησή μας καθώς βλέπαμε τηλεοπτικά από τα γραφεία μας το χτύπημα στο World Trade Center στη Νέα Υόρκη. Σχολιάζαμε πώς έγινε και έπεσε αεροπλάνο στον ένα πύργο όταν ακούσαμε και είδαμε το χτύπημα στον δεύτερο πύργο. Μείναμε με ανοιχτό το στόμα. Είχαμε καταλάβει πως επρόκειτο για πολεμική ενέργεια. Η τρομοκρατία επιτέθηκε στις ΗΠΑ. Οι στιγμές ήταν ιστορικές.
Έκτοτε μιλήσαμε πολλές φορές για τις μεγάλες ιστορικές στιγμές της εποχής μας. Του άρεσε του Κώστα η ιστορία σε όλες τις εκδοχές της. Και οι συζητήσεις μας πάνω στις ιστορικές στιγμές που ζήσαμε ήταν πολλές: από την κατάρρευση της ΕΣΣΔ μέχρι την πλατεία Τιεν Αν Μεν, από την πορεία της Ελλάδας μέχρι την χρεωκοπία και την αναβάθμιση των σχέσεών μας με το Ισραήλ, από τη σύγκρουση της Ελλάδας με την Τουρκία στον Έβρο, στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο μέχρι τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ξαφνικά, πριν από μήνες, μιλώντας στο τηλέφωνο μου αποκάλυψε πως στη διάρκεια της πανδημίας έκανε το πάθος του για τις ιστορίες (stories) και την Ιστορία (History)… βιβλίο. Έγραψε, με τον δικό του δημοσιογραφικό τρόπο, μερικές από τις μεγαλύτερες στιγμές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου σε βιβλίο και βρήκε εκδότη να το εκδώσει. Μου ζήτησε, στο όνομα της παλιάς μας φιλίας και των ιστορικών διαδρομών που μοιραστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια, να το προλογίσω. Το υποσχέθηκα. Αλλά, όπως συμβαίνει με όλα τα πράγμα και τους ανθρώπους με τους οποίους εμπλέκεται κανείς προσωπικά, έμενα για καιρό αναβάλλοντάς το, μέχρι που έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και η τρίτη κατά σειρά υπενθύμιση του Κώστα. Ήμουν στο αεροδρόμιο για ένα ταξίδι στο Ευρωκοινοβούλιο όταν ήρθε το τρίτο και τελευταίο μήνυμα του Κώστα: «Μα, τόσο δύσκολο είναι να γράψεις κάτι εσύ που έχεις την ευχέρεια;»
Κάπου εκεί θυμήθηκα τον αξέχαστο καθηγητή μου Γκράχαμ Μέρντοκ στο Πανεπιστήμιο του Λέστερ που μου έλεγε: «Μερικές φορές παίρνω όσες αναβολές μου δίνουν κι άλλες τόσες μόνος μου για να γράψω ένα δοκίμιο. Στο τέλος, λίγο πριν να κλείσει η έκδοση, κάθομαι και το γράφω με τη μία. Τι πράγμα κι αυτό με μένα!» Το ίδιο μου συνέβη αυτή τη φορά- όπως και άλλες. Ολοκλήρωσα στην οθόνη του υπολογιστή μου με τη μία όλες τις σκέψεις που είχα κάνει για τον πρόλογο, ενώ το αεροπλάνο πετούσε για Βρυξέλλες. Όσα κλωθογύριζα στο μυαλό μου τόσον καιρό -δοκιμιακά, ιστορικά, προσωπικά- ξετυλίχτηκαν με μιας κι έγραψα απνευστί το κείμενο που είχα μέσα μου.
«Τι ιστορία κι αυτή!» αναλογίστηκα χαμογελώντας. Έκλεισα τον υπολογιστή ευχόμενος νοερά, εκεί, πάνω από τα σύννεφα «καλή επιτυχία» στον παλιόφιλο, γνώστη και λάτρη της Ιστορίας και εξαιρετικό τεχνίτη του λόγου, Κώστα Γιαννόπουλο.
ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΠΑΣΑΝΤΗΣ
– Χρονολόγιο –
– Ο Μεσοπόλεμος –
Ιστορική Μνησικακία και Πολεμικά Λάφυρα
Πολιτική, οικονομία, κοινωνία
Η Ελλάδα στον Μεσοπόλεμο
– Ανάμεσα σε έναν Παγκόσμιο και έναν Εμφύλιο Πόλεμο –
Έτος πρώτο
Αντιστασιακές Οργανώσεις
Δολιοφθορές
Κατοχή
Ναζιστικές θηριωδίες
Εκλογές
Συμφωνία του Λιβάνου
Δωσιλογισμός
Ιταλοί εναντίον Γερμανών
Έλληνες Εβραίοι
Έτος τελευταίο
Δεκεμβριανά
Βάρκιζα
Ο Εμφύλιος
Άρης Βελουχιώτης
Παλλαϊκός ξεσηκωμός
Σλαβομακεδονισμός και ΚΚΕ
Τρομοκρατία
Συμβολισμοί
Η επιτήδεια ουδέτερη
Τα εμφύλια απόνερα
Οι χαμένες ευκαιρίες
Θεωρίες
Αμνήστευση σφαγέων
Αντί επιλόγου
– Πολεμικές Ιστορίες –
Συμφωνία του Μονάχου
Τύμπανα Πολέμου
Τρόμος και Κατευνασμός
Ο Τσώρτσιλ στο «τιμόνι»
Ψευδοπόλεμος
Ο πόλεμος στον Ατλαντικό
Η τραγωδία της Πολωνίας
Κατύν
Η πτώση της Γαλλίας
Το θαύμα της Δουνκέρκης
Η Μάχη της Αγγλίας
Ο πόλεμος του χειμώνα
Το παρά φύσιν Σύμφωνο
Επιχείρηση Μπαρμπαρόσα
Ο μαύρος χρυσός
Κόκκινη επέλαση
Οι τρεις μεγάλοι (The Big Three)
Ομοιότητες και διαφορές
Το μαύρο και το κόκκινο
Επιχείρηση «Πυρσός»
D-day, η πιο μεγάλη μέρα
A bridge too far
Μοντγκόμερι
Two bridges too close
Τελευταίοι σπασμοί
Η ιταλική δοκιμασία
Οι βομβαρδισμοί πόλεων
Επιχείρηση… πειρατεία
Ιαπωνική Αυτοκρατορία
Αιχμάλωτοι πολέμου
Περλ Χάρμπορ
Μαύροι και έγχρωμοι πάνθηρες
Τετράποδοι ήρωες
Ο Ειρηνικός στις φλόγες
1943 – Το ορόσημο της αλλαγής
Πυρηνική κόλαση
Το μεγαλύτερο λάθος του Χίτλερ
Εγκλήματα και τιμωρία
Επιχείρηση Βαλκυρίες
Προπαγάνδα
Ερτζιανά και εικόνα
Ολυμπιακοί Αγώνες
Ναζιστικοί συμβολισμοί
Οι σημαίες των προγόνων
Τοκίζοντας στο μίσος
Αστρολογία, μυστικισμός και υπερφυσική
Η Τέχνη ως θύμα του Δογματισμού
Μνημείων Άνδρες
Επιχείρηση «Κιμάς»
Κατασκοπεία – Πράκτορες – Δολιοφθορές
Πρεσβευτές στο Βερολίνο
Ένας Σέρβος 007
Η συνάντηση των άκρων
Το αγγλικό παιχνίδι
Παραπλάνηση
Τα αθόρυβα όπλα
Δωμάτιο 40
Bletchley Park
Πυρηνική κατασκοπεία
Βιολογικά όπλα
Μονάδα 731
Πολεμική βιομηχανία και νέα όπλα
Opel και Ford
Το «ασθενές» φύλο
Ηρωίδες πολέμου
Σκάνδαλα στο Γ’ Ράιχ
Ναζιστικές ύαινες
Γυναίκες στην αντίσταση
Πρόγραμμα ευγονικής
Νέα Τάξη
Γκερμάνια
Η Επιστήμη στο απόσπασμα
Εστεμμένοι στον Πόλεμο
Μπενίτο Μουσολίνι
Στρατόπεδα θανάτου
Το ολοκαύτωμα (Shoa)
Η ντροπή του Εβιάν
Κυνηγοί των Ναζί
Ναζί άνευ τιμωρίας
Αποναζιστικοποίηση
Άρια μόδα
Χίτλερ εσύ σούπερσταρ
Η πτώση
O άλλος Γκέρινγκ
Ρούντολφ Ες
Ναζί εξωτερικού
Ερνστ Ρεμ
Ο άλλος Τσώρτσιλ
Οι τελευταίες ώρες
Ο θάνατος του «αθάνατου»
Ο πόλεμος σε αριθμούς
Κατάρρευση και χάος
Πολεμικές αποζημιώσεις
Εθνοκάθαρση
Πογκρόμ
Homo sovieticus
Εδώ Βερολίνο
Οι απαρχές της ατομικής εποχή
Το «Αγοράκι» και ο «Χοντρός»
Ημιτελές… φινάλε
– Ο Ψυχρός Πόλεμος –
Τα προεόρτια του Ψυχρού Πολέμου
Σχέδιο Μάρσαλ
Τα πρώτα χρόνια
Δικτατορία
Το παρασκήνιο μιας κρίσης
Ο βρώμικος πόλεμος
Η άνοιξη της Πράγας
Αθλητική και οικονομική διπλωματία
Στο χείλος του γκρεμού
Ο άνθρωπος που έσωσε τον κόσμο
Η πτώση του τείχους
Ρόλοι και πρωταγωνιστές
– Βιογραφίες –
– Βιβλιογραφία –
Μόνο συνδεδεμένοι πελάτες που έχουν αγοράσει αυτό το προϊόν μπορούν να αφήσουν μία αξιολόγηση.
© Copyright New Dimension Publications 2021
Τηλέφωνα Επικοινωνίας
Κιν.: (0030) 695 908 2095
Τηλ.: (0030) 2311 211 483
ΕΔΡΑ: Γιαννιτσά
e-mail: [email protected]
Facebook: New Dimension
Ώρες Επικοινωνίας
Καθημερινές: 17:00 – 21:00
Σάββατο: 10:00 – 18:00
ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ: Θεσσαλονίκη
Instagram: @new_dim_pubs
Tik Tok: @newdimpub
Τηλέφωνα Επικοινωνίας
Κιν.: (0030) 695 908 2095
Τηλ.: (0030) 2311 211 483
ΕΔΡΑ: Γιαννιτσά
[email protected]
Facebook: New Dimension
Ώρες Επικοινωνίας
Καθημερινές: 17:00 – 21:00
Σάββατο: 10:00 – 18:00
ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ: Θεσσαλονίκη
Instagram: @new_dim_pubs
Tik Tok: @newdimpub
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.